NNTG start de toekomst!

31. maart 2015 11:26

Veel gestelde vragen bij de introductie van de nieuwe webwinkel van NNTG.

 

Moet ik voortaan met de ontvangen websleutel steeds toegang krijgen tot de webwinkel?

Nee, deze sleutel is alleen voor de kennismaking. Stop deze sleutel in de usb-aansluiting van je computer. Er wordt nu een bestandje geplaatst waarna de webwinkel automatisch opstart. Het duurt +/- 1 minuut voor de webwinkel wordt opgestart! Het webadres van de webwinkel is nog steeds www.nntgshop.com/. Na binnenkomst via deze sleutel in de webwinkel is het verstandig om in “Mijn NNTG” (rechts boven in het scherm) tab “Mijn dashboard” onder “Contact informatie” een voor jou passend nieuw wachtwoord in te geven.

Wanneer je opnieuw inlogt met je e-mailadres en zojuist ingegeven wachtwoord dan onthoudt het systeem voortaan automatisch deze inlogcodes op je computer voor een snelle toegang. Je kunt je wachtwoord altijd opnieuw opvragen op de startpagina of aanvragen van nieuwe (eigen/extra) inloggegevens.

Is dit hét?

Nee, dit is hét nog niet. We blijven de database dagelijks verder uitbouwen zodat de webwinkel steeds completer wordt. Eventuele foutieve koppelingen van onderdelen aan motorfietsen worden binnen twee werkdagen hersteld na melding. Verbetering van fouten is het verhogen van de kwaliteit en gebruiksgemak, daar gaan we voor! We willen je vragen eventuele geconstateerde fouten online te melden via Klantenservice/meld een klacht (links onder op iedere pagina). 

Hoe kan ik mijn netto inkoopprijs inzien?

Standaard wordt alleen de consumentenadviesprijs incl. BTW getoond. Je kunt deze webwinkel daardoor samen met je klant bekijken. Wanneer je op deze consumentenadviesprijs klikt dan wordt de consumentenadviesprijs excl. BTW, jouw netto factuurprijs excl. BTW én je netto/netto prijs excl. BTW na verrekening van de te behalen motivatiebonus zichtbaar. Deze informatie verdwijnt na 60 seconden automatisch uit beeld. Je kunt de netto prijzen ook zelf direct wegklikken door weer op de consumentenprijs te klikken.

Kan ik mijn bestelling nog steeds telefonisch doorgeven?

Ja, wanneer je daar de voorkeur aangeeft dan is dat geen probleem. Je zult na verloop van tijd wel merken dat bestellen via de webwinkel je tijd gaat besparen. Ook wij werken binnen afzienbare tijd ook zelf vanuit de webwinkel in jouw account. Wij kunnen je winkelmandje op afstand vullen of wijzigen zodat jij de gewenste artikelen kunt controleren, desgewenst wijzigen en daarna zelf definitief bestellen. Wij kunnen op afstand wel artikelen toevoegen of verwijderen uit je winkelmandje maar niet voor jou bestellen!!

Kan ik garantie- of retouraanvragen online indienen?

Nog niet, we willen eerst zeker zijn van een vlekkeloze en snelle werking van de basisversie van de webwinkel voordat we nieuwe extra functies gaan toevoegen. Kwaliteit gaat stap voor stap. Vooralsnog werken we eerst nog met het invullen van de achterzijde van de gele inpakbon uit het ontvangen pakket voor aanvragen voor garantie en/of retouren op de bekende wijze.

Kunnen we in de (nabije) toekomst nog meer extra functies verwachten?

Absoluut! We gaan nog diverse extra gewenste functies toevoegen die vaak genoemd zijn in vele gesprekken met onze klanten tijdens de voorbereidingsfase. Ook opmerkingen tot verbetering over deze nieuwe webwinkel zullen we zeer serieus nemen en, indien mogelijk en gewenst, gaan doorvoeren. We zullen je steeds blijven informeren over toe te voegen functies die jou voordeel bieden d.m.v. de maandelijkse Voordeelmails.

Wordt er in de webwinkel uitleg gegeven over de condities?

Je vindt uitleg over condities en bezorgkosten terug onder de tabs “KLANTENSERVICE” en “VOOR JOU” (links onder op iedere pagina). Hier staat omschreven hoe bestellen, retourneren, garantie en de motivatiebonusregeling precies werken. Ook wordt hier het team persoonlijk voorgesteld en de NNTG missie beschreven. Onder "Mijn NNTG" (rechts boven op iedere pagina) en daarna "Mijn dashboard" staan je hoeveelheidskortingspercentage en je motivatiebonuspercentage vermeld. Dit moet overeen komen met de brief "Condities 2015" die je in februari van ons hebt ontvangen.

Bij mijn eerste bestelling komt er een foutmelding, wat te doen?

Bij de eerste bestelling in de webwinkel controleert het systeem of je factuur- en bezorgadres bekend zijn en of je voor- en achternaam zijn ingevuld in het systeem. Dit kan je zelf controleren en aanvullen in “Mijn NNTG” (Over mij en Mijn dashboard). Wanneer de eventueel ontbrekende gegevens zijn ingevuld dan komt de bestelling (voortaan) vlekkeloos bij ons binnen wanneer je weer op “Bestellen” klikt.

Ik herken de fabrieksreferentie niet in “Zoek op motorfiets”. Waar vind ik die?

De fabrieksreferentie (typecode) staat meestal op het balhoofd, onder de buddyseat of is verwerkt in het framenummer. Het werkelijke bouwjaar en type van de motor blijkt uit deze fabrieksreferentie. Dit blijkt regelmatig een ander bouwjaar dan op het kentekenbewijs vermeld! De zoekfunctie wordt z.s.m. uitgebreid met de commerciële benaming van de motor zodat je gemakkelijker de juiste keuze van het type en bouwjaar kunt maken zodat je het juiste onderdeel kunt kiezen. De fabrieksreferentie dient dan als controlemiddel.

Nog niet alle onderdelen zijn aan motorfietsen gekoppeld. Wanneer komt dit?

De meest voorkomende motorfietsen worden gekoppeld aan de meest verkochte onderdelen. We gaan hier dagelijks rustig maar gestaag mee door om binnenkort ook minder voorkomende motorfietsen te koppelen aan minder vaak verkochte onderdelen. Hierdoor zal het bestand steeds verder groeien en uiteindelijk compleet worden. Je kunt je waarschijnlijk wel voorstellen dat meer dan 18.000 artikelen te koppelen aan 21 merken motorfietsen met vele types en bouwjaren een fikse klus is wat tijd gaat kosten om af te ronden.

Waarom zou ik een opmerking willen plaatsen bij een artikel in de winkelwagen?

Ieder artikel in de winkelwagen kan worden voorzien van een korte opmerking. Je kunt hier bijvoorbeeld het kenteken van de bijbehorende motorfiets of bijvoorbeeld “motor piet” plaatsen. Je vindt deze opmerking ook terug in de bevestiging van de bestelling in je e-mail maar niet op de leveringspakbon. Je kunt deze e-mail bevestiging na controle direct uitprinten voor de levering van morgen. Je kunt dan morgen heel snel zien welk onderdeel bij welke motor hoort. Het spaart je werk en tijd!

Hoe kan ik zien hoeveel voorraad er is van een gewenst artikel?

Wanneer je een bepaald artikel aanklikt dan zie je alle specificaties. Er staat dan ook; Status: Op voorraad. Wanneer je met de muis op deze tekst gaat staan dan wordt de actuele voorraad getoond. Zodra je de muis van het artikel haalt verdwijnt het aantal weer.

We gaan de voorraadstatus op later tijdstip ook nog op dezelfde wijze zichtbaar maken op overzichtspagina’s zodat je overal snel de voorraadpositie kunt inzien zodra je de muis op “Status: Op voorraad” plaatst.

Is de stand m.b.t. de motivatiebonus e.d. te blinderen?

Wanneer je samen met je klant de webwinkel bezoekt dan wil je geen vragen krijgen over je bestelhoeveelheid tot heden of stand van je motivatiebonus (links boven op iedere pagina). Je kunt deze melding blinderen door het X-je aan te klikken rechts naast deze melding. Wanneer je dan het +-je aanklikt verschijnt de melding weer. Zo kun je ook samen met je klant de webwinkel bekijken en alleen de (bruto) consumentenadviesprijzen incl. BTW tonen.

Heb je verder nog vragen of opmerkingen?

Je kunt je vragen of opmerkingen melden via “Contact” of “Meld een klacht” (links onder op iedere pagina) in de webwinkel of andere wijze van jouw voorkeur. Je kunt er zeker van zijn dat je binnen maximaal 2 werkdagen een reactie zult ontvangen zodat we je tevredenheid over NNTG kunnen verhogen. Wij staan er voor en gaan er voor!

 

Reacties zijn gesloten