Het voorjaar staat voor de deur!

12. maart 2013 03:49

Auto wasserette

Na een lange en koude winter is  het deze week eindelijk lente. Een periode waar mensen lang naar uit hebben gekeken. Het voorjaar werkt positief op de gemoedstoestand van consumenten. Ze willen weer activiteiten ondernemen en zijn meer dan gewoonlijk bereid om geld uit te geven. Na een lange winterstop, waarbij ze bijna krampachtig de hand op de knip hielden,  een welkome prikkel voor jouw autobedrijf.

Het overvalt je misschien een beetje omdat er vorige week nog sneeuw viel. Toch moet je nu echt uit de startblokken om je autobedrijf er weer fris en fruitig voor te zetten. Controleer alle auto’s  op het buitenterrein hoe ze erbij staan. Een klant met voorjaarsenergie knapt direct af op een auto in winterconditie.

Na de vorstperiode trekken consumenten massaal  naar de wasserette om het zout af te spoelen zodat ook de auto er weer fris bij staat. Je zou een actie kunnen bedenken waarbij je de winterwielen wisselt, de auto wast, inwendig reinigt en daarna poetst voor een actieprijs. Je hebt de klant én de auto weer even binnen zodat je een technische quick scan  kunt uitvoeren  en wellicht nog omzet kunt binnen halen.

Jammer genoeg kom ik maar weinig autobedrijven tegen die hun wasserette commercieel inzetten voor meer nieuwe klanten in de werkplaats. Je zou bijvoorbeeld voor iedere € 250 onderhoudskosten een wasbon uit kunnen geven die recht geeft op een gratis wasbeurt. Dat kost je dan op inkoopbasis +/- € 3,50 zodat je slechts 1,4% korting geeft op de werkplaatsomzet. Je kunt bijvoorbeeld ook 5% korting geven op onderdelen of werkloon wanneer de klant een volle stempelkaart inlevert na tien keer wassen.  Zo koppel je de werkplaats aan de wasserette of andersom en heb je regelmatig persoonlijk contact met de klant. Daar zijn klanten best voor te porren. Kijk maar naar andere retailers als tankstations en supermarkten hoe die dat doen.

Kortom het is tijd om uit de winterslaap te ontwaken en actief met je klanten aan de slag te gaan nu er extra omzet in het verschiet ligt. De spaartegoeden van consumenten bij de banken zijn torenhoog. De spaarrente is lager dan de inflatie waardoor geld op de bank minder waard wordt. Help die 'arme mensen' toch met dat probleem!

Heb te weinig creatieve ideeën om meer omzet bij bestaande of nieuwe klanten te krijgen? Zoek je iemand die  je daarbij kan helpen?  Laat mij je dan in een dagdeel helpen om samen een actie uit te werken waar ook jij weer energie van krijgt. Bel mij op 0512-301886, Twitter mij op @Mobilica of stuur een e-mail naar jandevries@mobilica.nl. Ik neem dan direct contact met je op.

Reactie plaatsen




biuquote
  • Reactie
  • Live voorbeeld
Loading