Recalls, maak jij er gebruik van?

11. april 2012 11:26

Recalls, maak jij er gebruik van?

Twee weken geleden was ik aanwezig bij “The Aftersales Battle” georganiseerd door Automotive Insiders samen met de ING-bank. Een van de battle’s betrof “een confrontatie” tussen Frank Doorenbos (directeur aftersales KIA Motors Nederland) en Freek Blextoon (directeur Group Auto/CarXpert e.d.).

Tijdens deze battle kwam naar voren dat er heel weinig onafhankelijke autobedrijven informeren naar recalls (terugroepacties) voor auto’s van recente bouwjaren. Naar het schijnt is dit vrij eenvoudig op basis van chassisnummer of zelfs kenteken op te vragen.

Het niet checken van deze service-acties  heeft dikwijls tot gevolg dat er auto’s onnodig voor garantie worden aangeboden. Je zult begrijpen dat dit zo nu en dan de nodige discussies oplevert waar de consument de dupe van kan worden. Deze situatie is slecht voor het betreffende merk maar ook zeker voor het onafhankelijke autobedrijf in kwestie waar je op dat moment (nog) klant bent als consument.

Hebben onafhankelijke autobedrijven dan geen zin om eventuele recalls op te vragen? Weten ze niet waar de recalls zijn op te vragen? Kost het veel moeite om de recalls te achterhalen? Willen ze niet met de auto naar de betreffende merkdealer? Ik ben benieuwd welke ervaringen jij hebt met de terugroepacties van diverse merken en hoe je daar mee omgaat.

Ik wil je vragen je “recall-ervaringen” met mij te delen zodat ik in de mei-editie van de MobilicaMarketingTips er het hoofdartikel aan kan wijden.  Je kunt je ervaringen delen door onder dit artikel een reactie te plaatsen, door mij te mailen op jandevries@mobilica.nl, te twitteren op @Mobilica of te bellen met 06-53312194. Ik zal je naam niet noemen omdat ik je privacy respecteer.

 

Reactie plaatsen




biuquote
  • Reactie
  • Live voorbeeld
Loading